het strelen van een stem

Vocalises

Je stem vol laten klinken
Of dempen, helder als klokjes
Haal je moeiteloos de hoogste tonen
klanken zonder woorden
Enkel timbre, toon, ritme, variaties

Zo klink je soms als je me toespreekt
Als met me spreekt over wat je echt aangaat
Over jou, over ons, over de dingen des levens
Alleen de klanken resoneren in mij

Je mond, lippen volgen als je zo spreekt
Als ik drink je stem
Gaat alles aan het dansen
Vormt je mond, je lippenpaar
Een bron van welbehagen

Je vocalises
Wil je me overtuigen, smeken, aanbidden
Alleen je stem bereikt me
Bedwelmt me
En de woorden, die komen soms later tot mij

Maar het genoegen, genot
Je stem te horen klinken, dalen, omfloersen
Klimmen, crescendo, diminuendo
Pianissimo, fortissimo
Zo hoor ik het en laat het tot mij komen
Want wijs ben je en veel heb je te zeggen
Maar, m’n liefste, je stem is te wonderlijk
Om ze niet als bron van wellust te genieten

Bart Haers
vrijdag 17 april 2009

Reacties

Populaire posts