hoe we communiceren

Observatie
Als ik kijk naar je wijl je danst in de zomerregen
Als ik je gracieuze bewegingen zie
Merk hoe je geniet van de plenzende zomerregen
Op je naakte lichaam en het stralen van je ogen
Dan kan ik alleen maar in je vreugde delen

Hoor ik dezelfde muziek
Voel ik de regen
Dans ik van lieverlede mede

Naderhand, in handdoeken gehuld
Kijken we uit over de heuvel
Omlaag naar de zee
Onder de nachtelijke hemel

Praten over dat voelen
Dat tintelen en gloeien
Hoe veel er te zeggen valt
Dat we het niet objectief vertellen kunnen

Alleen een dichter kan het laten aanvoelen
Zeg je, maar je glimlacht
Want je weet dat ook die dichter
In het duister tast

Alleen mijn stralen, klinkt het, kan je opmerken
Hoe stromende regen
welbehagen wekt
kan ik je niet meedelen

Zelf kan ik je slechts melden
Dat ik slechts deelgenoot van je genieten ben
Voor zover ik het weet, dat iets genoegen kan doen
Maar toch elk aan onze kant
Hopen dat de ander er genoegen in schept

Bart Haers

Reacties

Populaire posts