Zomer '76 lang en warm

APM


Zomer van '76

Als ik me het goed herinner reed
er toen, in 1976 zo een amfibievaartuig
op het strand van den Haan en namm
het mensen mee voor een excursie op zee.
Hoe zat het ook al weer?
Die zomer waaraan geen einde kwam
al was ik pas 13

Elke dag zon, een loden zon
een gouden zon, droogte
toch gingen we zwemmen
liepen we rond aan zee

Die zomer was een herinnering
voor ze goed en wel eindigde
voor we er ons bewust van waren
dat het een bijzondere zomer werd

Voor het eerst zag ik aan het strand
vrouwen met blote borsten
lag er wel ergens een meisje helemaal naakt
te braden in de zon

Ik mocht voor het eerst zeilen
denk ik
maar toch de zee was een
oord van lust en wellust
al duurde het nog even
voor dat laatste echt baan brak

De zomer van '76
was er nog een van onschuld
al kwamen er verlangens opzetten
maar zwemmend kon ik die nog meester

Wel leerde ik toen
dat je de tijd moet vastgrijpen
niet denkend aan morgen
nog  even in het nu zwemmen
zwammen over de dingen
die er op dat moment toe doen

Wat die waren, weet ik niet meer
maar toen was het van het grootste belang
je leert de kunst kennen
en de schoonheid van landschappen
van meisjes ook
maar het blijft onbereikbaar

Het was een jaar van grote vreugde
maar ik wist me er nog geen weg mee


b Art

Reacties

Populaire posts